افرادی هستند بنیادگر به دلایلی نیاز به دارند تا بتوانند خود را آماده امتحان کنند. باتوجه به اینکه برای یک نفر انجام می شود اسباب خاص خود را دارد که با در پایه به منظور چندی زیاد شاگرد متفاوت است. اگر شما هم بتازگی قصد دارید برای فردی به عنوان معلم درسی را به سیما اختصاصی به او دهید طرح می کنم این مقاله را از قرائت کنید.
احتمالاً تا بحال دریافته اید که وارد کردن مسایل زندگی روزمره در محتوای دروس چقدر حیاتی است. نوشته ها و فیلمهایی که برای انگلیسی زبانان بومی خلق شده اند، برای شاگردانی که انگلیسی را به دیباچه زبان دوم (ESL) میاموزند چالشی متفاوت را خلقت میکنند. یقیناً تنها راه کاربردی کردن مشق و کلاس وارد کردن مسایل مرتبط به زندگی روزمره نیست. تا میتوانید از متون و منبعها و مثالهایی استفاده کنید که شاگردتان بعد از اتمام دوره با آنها برخورد خواهد داشت. مثلاً یادداشت های تجاری یا متون آکادمیک. وقتی تمرینی به شاگردتان میدهید سعی کنید در همان راستایی باشد که او در آینده از استفاده خواهد کرد. در حد امکان اهداف نهایی شاگردتان از زبان آموزی را واصل منابع درسی وتکالیفش کنید. با انجام اینکار او را در استفاه آتی اش از زبان انگلیسی یک گام به پیش میاندازید.
فیلم کلاس خصوصی زبان آلمانی
اینکه زبان آموز دارد زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرد یا خیر، بسیار حائز اهمیت است. چرا که وقتی یک فرد زبان دیگری را قبلا آموخته باشد، خیلی سریع تر زبان دوم و زبان های بعدی را یادکرد می گیرد. فردی که در حال آموختن زبان دوم است به احسان با چالش های زبان آشناست و مشخص است که در آموزش موفق و مسمم بوده که زبان دیگری را نیز برای آموزش انتخاب کرده است. کار کردن با زبان آموزی که قبلا یک زبان را یادگرفته بیمر ساده تر از مشغله کردن با فردیست که هیچ اطلاعات پایه ای ندارد.
شما باید بررسی کنید که زبان آموز به چه حدی از زبان انگلیسی نیاز دارد. یا قصد زبان آموز تعیش در یک کشور دیگر و مهاجرت باشد، شما باید او را به تسلط کامل از زبان انگلیسی برسانید و کمک کنید خودش را برای شرکت در آزمون های مهمی از جمله تافل و آیلتس آماده کند. ایضاً باید اصطلاحات و مکالمات عامیانه و محاوره را نیز به او یاد بدهید. اما اگر زبان آموز قصد داشته باشد که مجرد زبان را برای ارتقای شغلی خویش یاد بگیرد یا هدف او صرفا کاربردهای ابتدایی باشد، نیازی به ارائه آموزش های تخصصی و معضل نیست.
وقتی شاگردتان پول زیادی برای میپردازد، غالباً انتظارات بیشتری نیز از شما خواهد داشت. در شروع کار زمانی را به ارزیابی نیازهای ذهنی شاگرد (چیزهایی که فکر میکند لازم دارد) و نیازهای واقعی (چیزهایی که پس از ارزیابی درمیابید واقعاً نیاز به دانستنشان دارد) او اختصاص دهید. شاگردتان چه چیزی میخواهد یاد بگیرد؟ پس از اتمام کلاسها چه کاربرد ای از زبان انگلیسی خواهد کرد؟ دانستن اینکه شاگردتان میخواهد چه چیزی یاد بگیرد، به شما کمک میکند که او را راضی نگه دارید. ولی همچنان باید آنچه واقعاً شاگردتان باید بداند را هم کنید. درمثل آیا قسمت خاصی از گرامر زبان هست که شاگردتان در آن لاغر باشد؟ چه خودش قبول داشته باشد چه نه، آیا نیازی به تمرینات تلفظ دارد یا نه؟ بعد از اینکه نیازهای ذهنی و نیازهای حقیقی شاگرد را شناختید، باید با دقت در حد واسط تدریس خصوصی زبان نیازهای واقعی و متحقق کردن نیازهای ذهنی شاگرد جلسات را مدیریت کنید.